Miből áll? | Heti 45p elmélet Heti másfél óra gyakorlat |
Kreditérték | 3 |
Oktató intézet | Óbudai egyetem |
Hivatalos honlap | |
Számonkérés típusa év közben | 1 Írásbeli (Beadandó) |
Vizsga típusa | Írásbeli |
Félévek száma | 1 |
Szubjektív nehézségi szint | Közepesen nehéz |
Általános leírás a tárgyról
- A tárgy alapvető célja, hogy bevezesse a hallgatókat a programozás világába, megtanítsa a programozáshoz szükséges gondolkodásmód elsajátítását.
- A tárgy nehézségét kihívás meghatározni. Aki már programozott korábban, vagy találkozott bármilyen formában a programozással, könnyen át tud menni. Ellenben sokaknak, akik nem kifejezetten infó orientáltak, nehézséget okozhat, de mindenképp teljesíthető.
- Eddig Scratch környezetet használtak, ami egy játékos, már-már gyerekes nyelv, amiben LEGO-hoz hasonló elemekből építhetőek fel a különböző struktúrák. Könnyen meg lehet tanulni vele az alapokat, de vannak részei, amelyek megdolgoztatják az ember agyát (főképp a „matekosabb” folyamatok és tömbkezelések).
- Az előadásokon bemutatják a programozás alapjait, különböző folyamatokat, tételeket és módszereket, amelyek ezen a területen a legfontosabbak. Nagyjából negyedóra szünet után kezdődik a gyakorlati óra, ahol az elmélet anyagát mutatják meg Scratch-ben. Elsőre furcsa lehet, hiszen nem programsorokat, kódokat és parancsokat kell használni, de így átláthatóbbak a feladatok. Illetve aki komolyabban beleásná magát a programozásba, később megteheti különböző szabváloknál.
- Az elmélet elsőre nyers és ijesztő lehet, de a gyakorlatok alatt könnyebben át lehet látni a különböző folyamatokat.
Évközi számonkérések, vizsga
A vizsga feltétele egy beadandó „házi feladat”, amit a félév során osztanak ki. Mindenki kap egy programozási problémát/feladatot, amelyet a használt nyelvben meg kell oldania. A félév során hasonló feladatokat oldogattok meg, de beadandó valamivel összetettebb. A vizsga egy írásbeli feladatsor az elmélet anyagából.
Tankönyvek, jegyzetek
Javasolt szakirodalom
Könyv/jegyzet címe | Szerző | Elérhetőség |
Algoritmusok, adatszerkezetek I. | Sergyán Szabolcs | ÓE NIK 5014, Budapest, 2016 |
Algoritmusok, adatszerkezetek II. | Szénási Sándor | ÓE NIK 5013, Budapest, 2018 |
További segédanyagok, avagy honnan érdemes még tanulni?
Nincs kötelező tankönyv vagy jegyzet, az összes előadás anyagát feltöltik a felhőbe. Magához a Scratch-hez különböző YouTube videókból is lehet készülni, de az semmiképp sem elég. Érdemes gyakorolni a felület használatát, mert sok esetben logikusnak tűnhet, amit felépítesz, de nem mindig fogadja el a Scratch a különböző megoldásokat. Sokszor ki kell tapasztalni, mi az, ami mindig működik benne és mik azok a sémák amikre hibát dob.
Személyes tapasztalatok, jótanácsok
Amennyiben van személyes tapasztalatod a tantárggyal, vizsgákkal kapcsolatban, szólj hozzá az oldalhoz alább! Ha nem értesz vagy hiányolsz valamit a tárggyal kapcsolatban, írj közvetlen nekünk, vagy írd le ide kommentben!