Ezen intézet keretein belül képződnek az Egészségügyi Szervezők, jelenleg Ügyvitelszervező specialitásban.
Hivatalos neve: | Egészségügyi Szervező |
Angol neve: | Healthcare Manager |
Végzettségi szint: | baccalaureus, bachelor; rövidítve: BSc fokozat |
Képzési terület: | orvos és egészségtudomány |
Képzés időtartalma: | 7 szemeszter (3,5 év) |
Specializáció: | egészségbiztosítás, egészségügyi ügyvitelszervező, egészségturizmus-szervező |
Megszerzendő kreditmennyiség az alapfokozathoz: | 210 kredit melyből (60-40% kiegyensúlyozva a szak orientációja, 20 kredit a szakdolgozat, minimum 10 kredit a szakmai gyakorlat és minimum 11 kredit a szabadon választható tárgyak) |
Szakképzettségek területenként: | alapozó egészségtudományok 15-20 kredit; alkalmazott egészségtudományok 35-40 kredit; matematika- és számítástudományok 5-10 kredit; bölcsészettudományok 4-6 kredit; társadalomtudományok 20-25 kredit. |
– egészségbiztosítási specializáció | alkalmazott egészségtudományok 10-15 kredit, egészségbiztosítási szakismeretek 60-70 kredit, közgazdaságtudományok 15-20 kredit; |
– egészségügyi ügyvitelszervező specializáció | alkalmazott egészségtudományok 15-20 kredit, egészségügyi ügyviteli szakismeretek 60-70 kredit, közgazdaságtudományok 10-15 kredit; |
– egészségturizmus szervező specializáció | alkalmazott egészségtudományok 10-15 kredit, egészségturizmus szakismeretek 60-70 kredit, közgazdaságtudományok 15-20 kredit. |
Nyelvi követelmény: | Államilag elismert, élő idegennyelvből középfokú (B2 szintű) komplex (C típusú) nyelvvizsga. |
Szakmai gyakorlat: | A felsőoktatási intézmény tantervében meghatározott külső szakmai gyakorlóhelyen történő, legalább 6 héten át tartó komplex, összefüggő, irányított gyakorlat. |
Elhelyezkedés az egyetem után: | Állami vagy a magánszektorban, gazdasági területen, turisztikai területen, informatikai területen, egészségszolgáltató intézményekben, gyógyszeripari intézményekben, kutatási és fejlesztési projektekben. |
A képzés célja egészségügyi szervező szakemberek képzése, akik az egészségügy, az egészségturizmus, valamint a társadalom- és humánbiztosítás működésének törvényszerűségeit felismerve és átlátva képesek magas színvonalon ellátni a felsorolt területek informatikai, adatszolgáltatási, gazdálkodási, tervezési és elemzési, valamint szervezési feladatait. Képesek az egészségügy működéséhez szükséges és működése során keletkezett információk rögzítésére, tárolására, visszakeresésére, hatékony kiértékelésére, valamint az informatikai rendszerek üzemeletetésére. Képesek továbbá az egészségturisztikai piacban rejlő lehetőségek felismerésére, kiaknázására, ugyanakkor komplex egészségturisztikai projektek megtervezésére és kivitelezésére.
Egészségügyi szervező – Ügyvitelszervező szak
Az egészségügyi ügyvitelszervező mondhatni félúton van az orvos, az informatikus és a menedzser között.
– bár sokan nem értenek ezzel egyet…
De ez valóban így igaz. Ide nagyon sokan azért jönnek, mert nem akarnak kifejezetten orvosok lenni de mégis érdekli az orvoslás, esetleg érdeklődnek az informatika iránt vagy szimplán érdekli őket a menedzsment illetve az a gazdasági, jogi, etikai, közgazdasági, pénzügyi háttérmunka amit itt megtanulhatnak.
Az ügyvitelszervező specializáció kifejezetten gyakorlatorientált, egészségügyi informatikai, és a szervezési tárgyak (mint pl. alap- és szakellátási informatikai rendszerek, ágazati informatika, egészségügyi menedzsment, egészségügyi kontrolling) oktatása a kar két intézetében, a Digitális Egészségtudományi Intézetben és az Egészségügyi Menedzserképző Központban történik.
2010 őszétől a SAS Analitikai Programcsomag is szerepel a képzésben, amely felkészíti az önálló analitikai feladatok végzésére egészségügyi területen is. Ezzel is növeljük végzett hallgatóink elhelyezkedési esélyeit.
Tantárgyak
I. szemeszter
- Testnevelés I.
- Matematikai analízis
- Egészségügyi latin
- Bioetika
- Bevezetés az Informatika Tudományba (BIT)1 -A számítástechnika alapjai
- Bevezetés az információs technológiákba (2) – Programozás
- Egészségtudomány (2) Egészségügyi rendszerismeret
- Orvostudomány (1) – Humán anatómia I.
- Egészségtudomány (1) – Gazdasági pénzügyi alapismeretek
- Irodai alkalmazások az egészségügyben I.
II. szemeszter
- Testnevelés II.
- Adatbázisok az egészségügyben
- Algebra, valószínûségelmélet
- Bevezetés az információs technológiákba III.: Számítógép-hálózatok
- Egészségtudomány (3) – Egészségügyi jogelmélet és joggyakorlat
- Információkezelés az egészségügyben
- Irodai alkalmazások az egészségügyben II.
- Méréstechnika, adatkezelés
- Orvostudomány (2) – Humán anatómia II.
- Orvostudomány (3) – Élettan – Kórélettan
III. szemeszter
- Testnevelés III. *
- Bevezetés az orvosi kódrendszerekbe
- Klinikai alapismeretek
- Egészségügyi alkalmazások életciklusa I.
- Biostatisztika
- Társadalombiztosítás és egészségbiztosítás
- Népegészségtan
- Kommunikáció az egészségügyben
- Alapellátási informatikai rendszerek
- Elektronikus dokumentáció az egészségügyben
IV. szemeszter
- Testnevelés IV. *
- Egészségügyi alkalmazások életciklusa II.
- Projektmenedzsment
- Egészségügyi döntéstámogatás
- Orvosi kódrendszerek I.
- Emberi erőforrásmenedzsment
- Tudásmenedzsment az egészségügyben
- Bevezetés az egészségügy gazdaságtanába
- Szakellátási informatikai rendszerek I.
V. szemeszter
- Testnevelés V. *
- Egészségügyi minőségbiztosítás
- Kontrolling az egészségügyben
- Innováció az egészségügyben
- Orvosi kódrendszerek II.
- Gyógyszerügyi informatika
- Egészségügyi menedzsment
- Orvosi képalkotás
- Egészségügyi alkalmazások életciklusa III.
- Szakellátási informatikai rendszerek II.
VI. szemeszter
- Testnevelés VI. *
- Klinikai tevékenységek finanszírozása
- Szakmaspec.Eü. informatika – Invazív és intenzív terápia (köt.vál)
- Szakmaspec.Eü. informatika – Patológia (köt.vál.)
- Intelligens orvosi műszerek
- Ágazati informatika
- Egészségügyi alkalmazások életciklusa IV.
- Integrált rendszerek az egészségügyben
- Komplex gyakorlat
VII. szemeszter
- Szakdolgozat
- Szakmai gyakorlat
Kiegészítés:
A Testnevelésről általában.
„Hála” a Rektor úrnak és a karunk vezetésének, a curriculumba 6 szemeszternyi (3 év) testnevelést írtak elő. Néha áldás néha átok ez. Áldás annyiban lenne, ha tényleg olyan módon mozoghatnánk ahogy tényleg szeretnénk (pl: valóban a kondihasználatot is be tudnánk váltani órai jelenlétre, vagy az úszással eltöltött idő is beleszámítana ebbe) és nem olyan formában ahogy ezt előírják.
Amúgy 3 fajta mozgás van ami közül lehet választani: Van a „középsulis tesi” ami tényleg olyan, ez minden páros héten van (ITT meg kell kérdezni az első órán a testnevelő tanárt hogy milyen hetet írunk és onnantól könnyű kiszámítani az órákat). Van szakirányú edzés, ezt főleg azok válasszák akik életvitelszerűen sportolnak pl focicsapatban játszanak vagy kézilabda csapatban, mert itt még specializálódott edzést tudnak még kapni. S van az „ismerkedő / bevezető” testnevelés, ahol új mozgásformákat lehet megismerni mint például a Zumba, Jóga, Floorball és a többi.
Amit tudok ajánlani, főleg a vidéki hallgatóknak akik nem ismerik Pestet, na meg azoknak akik nem túráztak még a budai hegyekben, a Sporttúrát. Ezt a foglalkozást havi 1-2x tartják meg (ahogy kijön a naptárban), 5 órás ezidő alatt bejárják a célul kitűzött helyeket, mint például János hegyet, Erzsébet kilátót, Hármashatár hegyet, Normafát, Kecske hegyet, Oroszlán hegyet, Látó hegyet és hasonló szép helyeket. Könnyebb és nehezebb útvonalak vannak, de az élmény kárpótol minden fáradtságot. Sőt, az utolsó foglalkozások egyikén még hegyet is lehet mászik a szakoktató felügyelete mellett. Főleg a tavaszi félévben ajánlatos felvenni, mivel abban az időszakban ébred a természet, természetesen az ősziben is szép de az utolsó foglalkozásokra már elemlámpát kell vinni a sötétedés miatt.
Egészségügyi szervező – Egészségturizmus-szervező
Ez a specializáció jelenleg csak levelező munkarendben indul el és az ETK-n.
Bővebb információkat itt olvashattok.
Egészségügyi szervező – Egészségbiztosítási-szervező
Ez a specializáció jelenleg nem indul, de kíváncsian várjuk hogy mi lesz belőle.