PAK

A konduktorképzés 8 féléve alatt a hallgatók megismerkednek a pszichológia, pedagógia, konduktív pedagógia, anatómiai, neuroanatómiai, tantárgypedagógiai/ módszertani tudományokkal. Tanulmányainknak nagy részét képezi az elméleti tudás gyakorlatban való alkalmazása. A képzés rendkívül gyakorlat orientált, részt veszünk a korai fejlesztésben, óvodai és iskolai nevelés-oktatásban és a felnőtt rehabilitációban.

A 8 féléves képzést két részre oszthatjuk: az első évben alapozó tárgyakkal találkozunk, ezt 3 év (túlnyomó részt) tantárgypedagógiai/ módszertani és konduktív pedagógiai tudás elsajátítása követi, illetve ezekhez szorosan kapcsolódó tudományokkal találkozunk.

A hallgatónak kötelezően 240 kreditet kell teljesítenie a 8 félév során, mely félévi átlagban 30 kredit, ebbe bele tartozik a 12 kredit, melyet szabadon választható tárgyakból és a 15 kredit, mely a szakdolgozat megírásából származik.

ALAPOZÓ MODUL

Az első két félév célja: a látásmódunk alakítása és a tudásunk megalapozása. Különböző tudományterületek összefüggéseivel, alapfogalmaik elsajátításával foglalkozunk. Ez az időszak a legintenzívebb a képzésünk során, mind az elméleti, mind a gyakorlati tudás elsajátítását illetően. Alapozó egyéni gyakorlatuk alatt a hallgatók egyik része az első félévben az óvodai területen gyakorlatozik, a másik fele pedig az iskolán, második felévben gyakorlati területet cserélnek.

Az első év végén a hallgatónak három specializáció közül kell választania: óvodapedagógus, tanító vagy pedagógiai rehabilitációs szakember.

Mivel a pedagógiai rehabilitáció szakirány 2021-ben indul nincs információnk az őket érintő specifikus tantárgyakról és gyakorlatról.

Első szemeszter

Második szemeszter

SZAKMASPECIFIKUS MODUL

A következő 6 félévben az alapozó tárgyakra épülő specifikus tanulmányainkkal ismerkedünk meg.

Módszertani tudást sajátítunk el az ének-zene, testnevelés, magyar nyelv és irodalom, matematika, természetismeret, vizuális nevelés és technika tantárgyak keretein belül. Elmélyülünk a neuroanatómiában és akonduktív pedagógia társ tudományterületeivel.

Másod év végén a hallgatók két szigorlati vizsgát tesznek: pedagógia-pszichológia és konduktív pedagógia szigorlatot.

2021-től a szigorlat „időpontja” módosul.

Harmadik szemeszter

Tanítói specializáció

  • A játék elmélete és gyakorlata
  • Bevezetés a testnevelés oktatásba
  • Didaktika és tantárgypedagógiák
  • Egyéni módszertani gyakorlat 1.
  • Ének-zene tantárgypedagógia 1.
  • Gyermek és ifjúság irodalom
  • Matematika és tantárgypedagógia 1.
  • Testnevelés és tantárgypedagógia 1.
  • Vizuális nevelés és tantárgypedagógia 1.

Óvodapedagógusi specializáció

  • Bevezetés a testnevelés oktatásába
  • Vizuális nevelés és módszertana 1.
  • Ének-zene és módszertana 1.
  • Természetismeret és módszertana 1.
  • Játék elmélete és gyakorlata
  • Óvodáskorúak irodalma
  • Vizuális kultúra
  • Testnevelés és módszertana 1.
  • Óvodapedagógia

Közös tárgyak

  • A konduktív vizsgálat és feladatsor
  • Alkalmazott közegészségtan
  • Kutatásmódszertan alapjai
  • Neuroanatómia
  • Személyiségpszichológia

Negyedik szemeszter

Tanítói specializáció

  • Ének-zene tantárgypedagógia 2.
  • Testnevelés tantárgypedagógia
  • Matematika tantárgypedagógia 2.
  • Vizuális nevelés és tantárgypedagógia 2.
  • Testnevelés és tantárgypedagógia 2.
  • Képességfejlesztés és differenciálás az iskolában
  • Anyanyelvi tantárgypedagógia 1.
  • Óvodások konduktív nevelése

Óvodapedagógusi specializáció

  • Vizuális nevelés és módszertana 2.
  • Képességfejlesztés és differenciálás az óvodában
  • Ének-zene és módszertana 2.
  • Természetismeret és módszertana 2.
  • Anyanyelvi nevelés módszertana 1.
  • Testnevelés módszertana
  • Társadalomismeret és módszertana
  • Testnevelés és módszertana 2.

Közös tárgyak

  • Pedagógia-pszichológia SZIGORLAT
  • Konduktív pedagógia SZIGORLAT
  • Szociálpszichológia
  • Neuroanatómia 2.
  • Korai konduktív nevelés
  • Konduktív nevelési program
  • Óvodások konduktív nevelése

Harmadik év végén a hallgatók ismét szigorlatot tesznek: Neuroanatómiából, mely magába foglalja a 4 félév tudásanyagát.

Ebben az évben kezdődik a tanítási és módszertani tudás gyakorlatban való megjelenése, megfigyelések készítése a tanórákon, illetve a külső és a belső tanítási órák tervezése és vezetése is elkezdődik.

Ötödik szemeszter

Tanítói specializáció

  • Adaptált sportok tantárgypedagógiája 1.
  • Anyanyelvi tantárgypedagógia 2.
  • Konduktív iskolai tanítás
  • Matematika és tantárgypedagógia 3.
  • Természetismeret és tantárgypedagógia 1.

Óvodapedagógusi specializáció

  • Motoros diszfunkció és egészségmegőrzés
  • Egyéni módszertani gyakorlat 3.
  • Csoportos módszertani gyakorlat (külső)
  • Konduktív óvodai nevelés
  • Anyanyelvi nevelés módszertana 2.
  • Matematika és módszertana 1.
  • Bábjáték és módszertana 1.
  • Adaptált sportok módszertana 1.

Közös tárgyak

  • Gyógypedagógiai alapismeretek
  • Felnőttek konduktív nevelése
  • Neurológiai kórképek (gyermek) 1.
  • A kommunikáció zavarai
  • Neurológiai és funkcionális teljesítményvizsgálat

Hatodik szemeszter

Tanítói specializáció

  • Pályaszocializáció 2.
  • Természetismeret gyakorlata
  • Technikai nevelés és tantárgypedagógia 1.
  • Természetismeret és tantárgypedagógia 2.

Óvodapedagógusi specializáció

  • Egyéni módszertani gyakorlat 4.
  • Csoportos nevelési gyakorlat belső 1.
  • Csoportos módszertani tanítási gyakorlat belső 1.
  • Csoportos módszertani tanítási gyakorlat külső 1.
  • Matematika és módszertana 2.
  • Bábjáték és módszertana 2.
  • Adaptált sportok módszertana 2.
  • Szakági testnevelés

Közös tárgyak

  • Szociológia (köt.vál.) / Etika (köt.vál.)
  • A kommunikáció fejlesztése
  • Neurológiai kórképek (felnőtt) 2.
  • Neurológiai kórképek SZIGORLAT
  • Neuropszichológia

A negyedév viszonylag laza keretek között zajlik, a 8. félévben sok időt kapunk a szakdolgozat megírására, a záró foglalkozás megtervezésére és az államvizsgára készülésre.

Hetedik szemeszter

Tanítói specializáció

  • Csoportos tanítási gyakorlat (integrált) 3.
  • Technikai nevelés és tantárgypedagógia 2.
  • Egyéni módszertani gyakorlat 5.
  • Csoportos tanítási gyakorlat (belső) 3.
  • Csoportos nevelési gyakorlat (belső) 2.

Óvodapedagógusi specializáció

  • Egyéni módszertani gyakorlat 5.
  • Csoportos módszertani gyakorlat (integráló) 3.
  • Csoportos módszertani gyakorlat (belső) 2.
  • Csoportos nevelési gyakorlat (belső) 2.
  • Speciális testnevelés

Közös tárgyak

  • Alternatív pedagógia (köt.vál.) / Összehasonlító pedagógia (köt.vál.)
  • Gyermekjog, gyermek- és ifjúságvédelem (köt.vál.) / Bevezetés a jogi ismeretekbe, gyermekjog (köt.vál.)
  • Pszichodiagnosztika (köt.vál.) / A felnőttkor, időskor pszichológiája (köt.vál.)
  • Speciális feladatok (köt.vál.)/ Segédeszközkészítés (köt.vál.)
  • Pszichopatológia (köt.vál.)/ Személyiségfejlődési zavarok gyermekkorban ( köt.vál.)
  • Speciális programok tervezése
  • Összehasonlító pedagógiai rehabilitáció
  • Neurorehabilitáció

Nyolcadik szemeszter

Tanítói specializáció

  • Egyéni módszertani gyakorlat + záró foglalkozás 6.
  • Csoportos tanítási gyakorlat (integrált) 4.

Óvodapedagógusi specializáció

  • Egyéni módszertani gyakorlat + záró foglalkozás 6.
  • Csoportos módszertani gyakorlat (integrált) 4.

Közös tárgyak

  • Záródolgozat/Szakdolgozat
  • Az integráció elmélete és gyakorlata
  • A tanulási nehézségek kérdései (köt.vál.) / Konduktív nevelés ritka kórképekben