Miből áll? | előadás |
Kreditérték | 3 kredit |
Oktató intézet | Humántudományi Intézet |
Hivatalos honlap | |
Számonkérés típusa év közben | zárthelyi dolgozat |
Vizsga típusa | szóbeli vagy írásbeli |
Félévek száma | 1 |
Szubjektív nehézségi szint | Közepes nehézségű |
Általános leírás a tárgyról
- Oktató: Dr. Tenk Miklósné Dr. Zsebe Andrea
- 15 témakör van. Minden témakörnél meg vannak adva ajánlott irodalmak (melyeket erősen ajánlott elolvasni!) és kötelező irodalmak. Minden témakörnél ki kell választani az egyik ajánlott irodalmat és írni kell belőle egy összefoglalót. Ezeket az összefoglalókat (tehát 15 darab) a vizsgákra is el kell vinni.
- A témakörök között szerepel a nevelés célja, módszerei, eszközei, egyén és közösség kapcsolata, nevelés színterei és még sok olyan téma, melyeknek hasznát vehetjük tanulmányaink során és majd a munkánk során is. Ezért tehát nagyon fontos, hogy komolyan vegyük ezt a tárgyat és rendesen megtanuljuk. (Egyébként másodévben a szigorlatnak része a Neveléselmélet tárgy is.)
Évközi számonkérések, vizsga
• A tárgy teljesítése három módon lehetséges:
- A szorgalmi időszakban van 3 zárthelyi dolgozat. Az első zárthelyi
dolgozatot mindenki megírhatja, de minimum közepes érdemjegyet kell
elérni ahhoz, hogy a másodikat is megírhassa, illetve a harmadik dolgozat
megírásának is ez a feltétele. A harmadik dolgozatot elég, ha
elégséges érdemjegyre írja meg a hallgató. Ha mind a három dolgozat
követelményének (tehát az első két zárthelyi dolgozatot közepes
érdemjegyre kell megírni, a harmadikat pedig elégséges érdemjegyre)
sikerült megfelelni, akkor a tárgy teljesítése sikeres volt. Minden zárthelyi
dolgozatnál az addig tanultakat kérdezi vissza az oktató.
Az összefoglaló irományokat tekintve pedig azokat kell vinni a vizsgára,
amely témákból az adott zárthelyi dolgozat áll. - Szorgalmi időszak vége felé egy kifejtős zárthelyi dolgozat megírása az
összes témából. Erre már az összes téma egyik ajánlott irodalmának
kidolgozását vinni kell. (A dolgozattal együtt kell beadni, ha nincsenek meg
az összefoglalók, akkor a zárthelyi dolgozat is sikertelennek számít.) - A vizsgaidőszakban szóbeli vizsgával lehet teljesíteni a tárgyat. A
szóbelire az összes téma ajánlott irodalmának kidolgozásával kell
megjelenni.
Tankönyvek, jegyzetek
Kötelező irodalom és ajánlott jegyzetek
Könyv/jegyzet címe | Szerző | Elérhetőség |
Pedagógia | Friedrich W. Kron | Osiris Kiadó |
Bevezetés a pedagógiába | Loránd Ferenc | Okker Kiadó |
Pedagógiai lexikon I-III. | Agócs László, Bagdy Emőke, Balázs Éva | Keraban Könyvkiadó |
Ha érdeklődsz, további könyvek, jegyzetek
Könyv/jegyzet címe | Szerző | Elérhetőség |
Bevezetés a pedagógiába | Czike Bernadett | Eötvös József Kiadó |
Nevelés- és iskolaelméleti gyakorlatok | Trencsényi László | Okker kiadó |
További segédanyagok, avagy honnan érdemes még tanulni?
Nagy, J. (2001). A személyiség alaprendszere : a célorientált pedagógia elégtelensége,
a kritériumorientált pedagógia lehetősége. Iskolakultúra, 11(9), 22-38. http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/19517
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS
http://nk7.hu/nk7_files/File/viinevelesugyikongresszuszarokotet.pdf
Személyes tapasztalatok, jótanácsok
Amennyiben van személyes tapasztalatod a tantárggyal, vizsgákkal kapcsolatban, szólj hozzá az oldalhoz alább! Ha nem értesz vagy hiányolsz valamit a tárggyal kapcsolatban, írj közvetlen nekünk, vagy írd le ide kommentben!