Neveléselmélet

Miből áll?előadás
Kreditérték3 kredit
Oktató intézetHumántudományi Intézet
Hivatalos honlap
Számonkérés típusa év közbenzárthelyi dolgozat
Vizsga típusaszóbeli vagy írásbeli
Félévek száma1
Szubjektív nehézségi szintKözepes nehézségű

Általános leírás a tárgyról

  • Oktató: Dr. Tenk Miklósné Dr. Zsebe Andrea
  • 15 témakör van. Minden témakörnél meg vannak adva ajánlott irodalmak (melyeket erősen ajánlott elolvasni!) és kötelező irodalmak. Minden témakörnél ki kell választani az egyik ajánlott irodalmat és írni kell belőle egy összefoglalót. Ezeket az összefoglalókat (tehát 15 darab) a vizsgákra is el kell vinni.
  • A témakörök között szerepel a nevelés célja, módszerei, eszközei, egyén és közösség kapcsolata, nevelés színterei és még sok olyan téma, melyeknek hasznát vehetjük tanulmányaink során és majd a munkánk során is. Ezért tehát nagyon fontos, hogy komolyan vegyük ezt a tárgyat és rendesen megtanuljuk. (Egyébként másodévben a szigorlatnak része a Neveléselmélet tárgy is.)

Évközi számonkérések, vizsga

• A tárgy teljesítése három módon lehetséges:

  1. A szorgalmi időszakban van 3 zárthelyi dolgozat. Az első zárthelyi
    dolgozatot mindenki megírhatja, de minimum közepes érdemjegyet kell
    elérni ahhoz, hogy a másodikat is megírhassa, illetve a harmadik dolgozat
    megírásának is ez a feltétele. A harmadik dolgozatot elég, ha
    elégséges érdemjegyre írja meg a hallgató. Ha mind a három dolgozat
    követelményének (tehát az első két zárthelyi dolgozatot közepes
    érdemjegyre kell megírni, a harmadikat pedig elégséges érdemjegyre)
    sikerült megfelelni, akkor a tárgy teljesítése sikeres volt. Minden zárthelyi
    dolgozatnál az addig tanultakat kérdezi vissza az oktató.
    Az összefoglaló irományokat tekintve pedig azokat kell vinni a vizsgára,
    amely témákból az adott zárthelyi dolgozat áll.
  2. Szorgalmi időszak vége felé egy kifejtős zárthelyi dolgozat megírása az
    összes témából. Erre már az összes téma egyik ajánlott irodalmának
    kidolgozását vinni kell. (A dolgozattal együtt kell beadni, ha nincsenek meg
    az összefoglalók, akkor a zárthelyi dolgozat is sikertelennek számít.)
  3. A vizsgaidőszakban szóbeli vizsgával lehet teljesíteni a tárgyat. A
    szóbelire az összes téma ajánlott irodalmának kidolgozásával kell
    megjelenni.

Tankönyvek, jegyzetek

Kötelező irodalom és ajánlott jegyzetek

Könyv/jegyzet címeSzerzőElérhetőség
PedagógiaFriedrich W. KronOsiris Kiadó
Bevezetés a pedagógiábaLoránd FerencOkker Kiadó
Pedagógiai lexikon I-III.Agócs László, Bagdy Emőke, Balázs ÉvaKeraban Könyvkiadó

Ha érdeklődsz, további könyvek, jegyzetek

Könyv/jegyzet címeSzerzőElérhetőség
Bevezetés a pedagógiába Czike BernadettEötvös József Kiadó
Nevelés- és iskolaelméleti gyakorlatokTrencsényi LászlóOkker kiadó

További segédanyagok, avagy honnan érdemes még tanulni?

Nagy, J. (2001). A személyiség alaprendszere : a célorientált pedagógia elégtelensége,
a kritériumorientált pedagógia lehetősége. Iskolakultúra, 11(9), 22-38. http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/19517
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS
http://nk7.hu/nk7_files/File/viinevelesugyikongresszuszarokotet.pdf

Személyes tapasztalatok, jótanácsok

Amennyiben van személyes tapasztalatod a tantárggyal, vizsgákkal kapcsolatban, szólj hozzá az oldalhoz alább! Ha nem értesz vagy hiányolsz valamit a tárggyal kapcsolatban, írj közvetlen nekünk, vagy írd le ide kommentben!